Legal to drive, born to race #33

FB_IMG_1443614481356

Max Verstappen heeft op de dag dat hij achttien jaar is geworden, zijn rijbewijs gehaald. Zo heeft de coureur van Scuderia Toro Rosso woensdagmiddag via zijn Twitter-account laten weten.

Daarmee voldoet Verstappen aan de nieuwe eisen die vanaf volgend jaar aan een Formule 1-coureur worden gesteld. Vanaf 2016 moet een rijder in de koningsklasse van de autosport namelijk over een geldig rijbewijs beschikken. Verstappen had op maandagavond, een dag na zijn negende plek in de Japanse Grand Prix, zijn eerste rijles en heeft alles bij elkaar maar vijf uur met een rijinstructeur gereden voor zijn praktijkexamen.

Verstappen laat op zijn officiële website weten dat hij wel wat zenuwachtig was voor zijn afrijden. “Ik ben blij om achttien te zijn en ook om mijn rijbewijs gehaald te hebben. Dat ik eindelijk alleen de weg op mag, geeft me meer zelfstandigheid, daar ben ik heel blij mee. Het is wel een opluchting om geslaagd te zijn. Ik was een beetje zenuwachtig om fouten te maken, maar het examen ging prima”, aldus de Limburger op Verstappen.nl.

Bron: http://www.gpupdate.net

Geplaatst op 30 september 2015, in Formula 1. Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Plaats een reactie